
Reklama jest niezbędna w większości branż. Jedną z koronnych spraw jaką należy się zająć to dobór stosownej postaci reklamy twojej branży lub też produktu jaki oferujesz. Każda branża ma swoją swoistość oraz specyficzną grupę docelową. Dla niektórych branż najbardziej odpowiednia będzie reklama zewnętrzna, przykładowo murale reklamowe, dla innych najlepszą postacią reklamy będą spoty telewizyjne a jeszcze inna branża będzie czerpała ogromne korzyści z reklamy na ulotkach. Bardzo często jeżeli nie najczęściej firmy korzystają przy prowadzeniu kampanii reklamowych z paru typów reklam. Przykładowo, jeśli mamy do czynienia z ogólnokrajową kampanią promującą dany produkt to bardzo często możemy zobaczyć w tej samej formule graficznej reklamy na bilbordach, w telewizji i w Internecie.
Projektując reklamy należy zdefiniować grupę docelową. Potem na podstawie tej charakterystyki dobierać typy reklam, rodzaje miejsc ich zainstalowania lub emisji, ich charakter, język przekazu.