
Elementy wizualnej identyfikacji firmy są jednym z zasadniczych składników budowania marki. Loga firm czy ich produktów są tak samo popularne jak te produkty. Są utożsamiane. Myśląc o pepsi-coli widzimy charakterystyczną butelkę, kojarzymy kolory, widzimy logo. Logo jest ważnym elementem systemu wizualnej identyfikacji firmy, jest graficznym podpisem marki. Można również powiedzieć, iż jest taką skarbonką, do której przez lata odkładają się opinie milionów osób korzystających z produktów lub usług konkretnej firmy.
Na system identyfikacji wizualnej oprócz logo mogą łączyć się wzory graficzne, kolory, kształty 3 d.
Te składniki widać na stronach internetowych, materiałach promocyjnych, drukach firmowych. Oczywistym wyborem jest odzież robocza (na przykład: https://www.nuka.pl/odziez-robocza). Mogą to być czapki robocze, koszule itd.
Elementy wizualnej identyfikacji firmy tworzą jej aurę, są jej fizyczną twarzą. Winnym być odbiciem branży. Na przykład, jeśli firma sprzedaje nasiona roślin ogrodowych, powinna w swoim systemie identyfikacji użyć motywów nawiązujących do roślin – kształty liści, różne odcienie zielonego.
Poza tym elementy wizualnej identyfikacji firmy są jej specyficzny obraz.