Witamina B5

Witamina B5 jest jeszcze znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i znajduje się w każdym typu żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, aby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Znaczy to, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z tego względu w prawdzie nie ma zalecanej dziennej ilości, jaką mogliby podać pracownicy służby zdrowia, ponieważ każdy otrzymuje dużo niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. A nawet gdy nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie znaczy to, iż witamina B5 nie jest konieczna dla zdrowego ciała i umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest konieczna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest odpowiedzialna za pobieranie tłuszczów oraz węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można znaleźć w niemal każdym pożywieniu, czy toż zwierzęcym, czy roślinnym. Oczywiście istnieją źródła witaminy B5, jakie są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej dużo niż wystarczającą. Żywność o najwyższej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko oraz produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, iż witamina B5 jest tracona, gdy ziarna są mielone na mąkę i zwykle nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najskuteczniejsza w związaniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest integralną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich istnieje wytwarzanie energii ze spożywanej żywności oraz jest to wielkie jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest także niezbędna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-pach-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest także uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to często z faktu, że w czasach stresu organizm wydziela więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, i te wymagają witaminy B5. Istnieje wiele teorii na temat korzyści wynikających z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, albowiem prawdopodobnie spożywają znacznie więcej niż jest to potrzebne. Spożywanie zbyt dużej ilości witaminy B5 nie posiada żadnych negatywnych skutków.

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *