Przewodnik po witaminie D

Witamina D jest dobrą witaminą, której nie pozyskuje się ze spożywanych pokarmów. Zamiast tego witamina D jest tak pozyskiwana ze światła słonecznego na skórze. W mediach pojawiło się wiele wiadomości na temat niebezpieczeństw związanych z nadmiernym nasłonecznieniem, ale potrzebne jest, by skóra była wystawiona na działanie promieni słonecznych, by uzyskać zalecaną dzienną dawkę witaminy D. W rzeczywistości ilość czasu, jaką człowiek musi spędzić na słońcu, aby otrzymać wystarczającą ilość witaminy D jest nader mała i nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków.

https://usg-warszawa.pl/cennik/

Najważniejszą funkcją witaminy D jest pomoc w kontrolowaniu wchłaniania wapnia z pożywienia. Większość wapnia jest używana do budowy mocnych zębów i kości, ale jest on także potrzebny do wysyłania wiadomości wzdłuż nerwów i wspomagania kurczenia się mięśni, takich jak mięśnie serca. To witamina D zapewnia, że ​​we krwi zawsze znajduje się wystarczająca ilość wapnia do działania tych zadań. Inne funkcje, które wymagają witaminy D, dotyczą układu odpornościowego i uważa się, iż istnieje ona również czynnikiem przyczyniającym się do zmniejszenia ryzyka zachorowania na raka, aw szczególności raka okrężnicy.

Wariant witaminy D, który wiąże się pod skórą, jest rozumiany jako witamina D3 lub cholekalcyferol. Ta witamina D powstaje, gdy ultrafiolet w świetle słonecznym reaguje z rodzajem cholesterolu, który naturalnie znajduje się pod skórą. D3 jest przekształcany w bardziej aktywną formę witaminy D w wątrobie, a wtedy jest kierowany tam, gdzie jest niezwykle potrzebny. Część witaminy D pozostaje w wątrobie oraz nerkach, pomagając w ponownym wchłanianiu wapnia z krwi. Reszta witaminy D jest rozpraszana w kościach, by ułatwić im zatrzymać wapń i jelita, by wspomóc wchłanianie wapnia z pożywienia.

Chociaż większość witaminy D powstaje w wyniku wystawienia skóry na oddziaływanie promieni słonecznych, niektóre pokarmy zawierają naturalnie część tej witaminy. Ta forma witaminy D jest rozumiana jako witamina D2 lub ergokalcyferol. Jest on odczuwany w taki sam sposób, jak inne witaminy D oraz jest typem używanym do robienia większości suplementów witaminy D.

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *