
Dlaczego ruch z wyszukiwarek jest nader wartościowy
Jeżeli ktoś wejdzie na twoją witrynę internetową z wyszukiwarki, oznacza to, że najprawdopodobniej wpisał w pasek wyszukiwania frazę lub słowo kluczowe, na którą twoja witryna WWW ma dobre pozycje. Większość internautów wchodzi na strony WWW tylko z pierwszej strony wyników wyszukiwań. Najczęściej są to frazy związane właśnie z działalnością przedsiębiorstwa. Czyli na stronę WWW wchodzą osoby, które świadomie poszukują konkretnego słowa kluczowego lub frazy. Zasadniczo nie są to wejścia przypadkowe, ale ludzi zainteresowanych właśnie tym rodzajem produktu lub usługi jaki oferujesz na swojej stronie WWW.
W jaki sposób znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwań Google na interesujące Ciebie słowa kluczowe lub frazy?
Są cztery sposoby.
Wypozycjonowanie strony WWW na pierwszą stronę w wynikach naturalnych
Miejsca w pierwszej dziesiątce wyników organicznych są to niezmiennie od wielu lat najbardziej wartościowe miejsca jeżeli chodzi o promocję i budowanie wizerunku strony internetowej. Prawdopodobnie dużo osób chętniej klika na linki z wyników naturalnych niż na linki sponsorowane. Miejsce w pierwszej dziesiątce świadczą o wartości witryny. Rzadko ktoś będzie pozycjonował witrynę, która nie niesie w sobie wartości dla odbiorcy a tym samym ma niewielkie możliwości sprzedania usługi lub towaru albo rozpowszechnienia jakiejś idei.
Powstało pojęcie SEO – czyli Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jest to dziedzina multidyscyplinarna, w skład której wchodzą: przynajmniej podstawy webmasteringuhtml/css, analiza wielu danych z sieci, obsługa serwerów, wiedza na temat domen internetowych, UX, copywriting, marketing.
Nagminnie używa się zamiennie terminów SEO oraz pozycjonowanie stron WWW. Nie jest to prawidłowe, albowiem termin pozycjonowanie jest szersze, SEO wchodzi w skład działań pozycjonowania. Na pozycjonowanie stron internetowych składają się działania on site oraz off-site. On site to właśnie SEO, czyli optymalizacja witryny. Off-site to po prostu linkbuilding, czyli zdobywanie linków do strony pozycjonowanej na innych witrynach internetowych.
Specjalista SEO powinien znać się na każdej kwestii pozycjonowania, chociaż już w tej dyscyplinie wyodrębniają się osoby, specjalizujące się na przykład tylko w linkbuildingu.
Usługi specjalisty SEO to w bieżących czasach bardzo pożądane usługi. Miejsce w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, w tak zwanych serpach w Google to niejednokrotnie przyczyna osiągnięcia sukcesu w biznesie.
Reklama kontekstowa
W odróżnieniu od pozycjonowania w przypadku reklamy kontekstowej strona WWW która ma być promowana pojawia się na pierwszej stronie wyników od razu po włączeniu kampanii. Jest to wielce pomocne, jeśli właśnie zależy nam na czasie. Wyszukiwarka Google daje do dyspozycji bardzo rozbudowany panel, w którym można zoptymalizować kampanie zarówno pod kątem ruchu jak i kosztów. Wielce przydatnym narzędziem jest serwis z propozycjami słów kluczowych. Trzeba dodać że linki sponsorowane mogą być wyświetlane także w witrynach internetowych sieci partnerskiej.
Mapy Google
Wyniki map Google wyświetlają się u góry strony wyników wyszukiwania. Mapy Google nie zawsze wyświetlają się. Na mapce naniesione są punkty oznaczające miejsca będące odpowiedzią na słowo kluczowe lub frazę a poniżej dane tych miejsc.
Google Moja Firma
Google daje możliwość założenia strony-wizytówki swojej firmy. Można tam umieścić oprócz podstawowych danych również odnośnik do strony firmowej a także oferowane towary.
Google najpopularniejszą wyszukiwarką na globie
Wyszukiwarka Google jest najpopularniejszym serwisem w sieci Internet służącym do wyszukiwania informacji a przez to najpotężniejszym źródłem ruchu dla witryn internetowych. Co zdecydowało o tak wielkim sukcesie wyszukiwarki Google?
Zadecydowały o tym dwie cechy. Sukces mógł zdarzyć się tylko w przypadku pojawienia się tychże dwóch cech w jednym czasie.
Prostota
Generalnie koncepcja wyszukiwarek jest fantastyczna. W pasek wyszukiwania wpisuje się po prostu frazę związaną z poszukiwanymi przez nas informacjami. W efekcie wyszukiwarka zwraca wylistowane odsyłacze do stron internetowych które to zawierają interesujące nas informacje.
Przed wyszukiwarkami w Internecie królowały portale, będące zbiorami posegregowanych tematycznie odnośników do różnych witryn w sieci. Były to bardzo rozbudowane witryny i poszukiwanie nowych informacji mogło być nieco niełatwe. Trzeba było zorientować się w organizacji konkretnego serwisu, żeby znaleźć potrzebną informację. Portale były uzupełniane o sekcje własnych treści. Do dzisiejszych czasów te serwisy – o ile wcześniej nie zniknęły – przeobraziły się właśnie w zbiory artykułów własnych a funkcja katalogowania w znaczącym stopniu została ograniczona. Jednakże w odróżnieniu od portali wyszukiwarki oferowały coś innego. Co prawda wiele z nich było tak zaprojektowanych, że witryna wyglądała jak katalog stron WWW, jednakże sama wyszukiwarka w kwestii designu to było po prostu pole do wpisania szukanej frazy. Jeżeli chodzi o wyszukiwarkę Google to Google zrezygnowano z rozbudowanej strony głównej na rzecz minimalizmu. Na stronie głównej oprócz logo i paska wyszukiwania nie ma wiele więcej elementów. Jednakże same potężne możliwości wyszukiwarki starczają i przewyższają znacznie możliwości wyszukiwania informacji jakie dawały portale w formule katalogów witryn WWW.
Jakość wyników
Google dawało bardzo celne wyniki. Do tego liczba zaindeksowanych witryn internetowych znacząco przewyższała liczbę zaindeksowanych stron WWW w każdym portalu czy katalogu.
https://semhub.pl/specjalista-seo/